စပြန္ဆာ
စားပြဲဝိုင္း သုံးဆယ္ခန္႔ရွိ ခန္းမက်ယ္ႀကီး၏ အေရွ႕ဘက္ စင္ျမင့္ထက္တြင္ သီခ်င္းသံလြင္လြင္ေလးက ပ်ံ႕လြင့္ေနသည္။ အဆိုရွင္ အမ်ဳိးသမီးငယ္၏ အသံက ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ အဆိုေတာ္တစ္ေယာက္အလား တိက်ေသသပ္ ေကာင္းမြန္သကဲ့သို႔ အမ်ဳိးသမီးငယ္၏ အလွအပကလည္း မီးေရာင္စုံေအာက္တြင္ တလက္လက္ ေတာက္ပလ်က္။ မၾကာမီ စားပြဲထိုး လူငယ္တစ္ေယာက္က စင္ေပၚတက္လာၿပီး သီခ်င္းရွင္ အမ်ဳိးသမီးငယ္၏ ေခါင္းတြင္ သရဖူတစ္ခု တင္ေပးလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ၾကယ္ပုံႏွင္ တံတစ္ခုကို လက္တြင္းသို႔ ထည့္ေပးလိုက္ျပန္သည္။ တစ္ဖန္ အျခားစားပြဲထိုး လူငယ္တစ္ဦးက ပန္းကုံးမ်ား အျပည့္ခ်ိတ္ထားေသာ ဘီးတပ္စင္တစ္ခုကို အဆိုေတာ္အမ်ဳိးသမီး၏ ေနာက္ဘက္ စင္ျမင့္ေပၚသို႔ တြန္းတင္လာသည့္အခါ အခန္းတြင္း စားပြဲဝိုင္းမ်ားမွ လက္ခုပ္သံမ်ား ဆူညံသြားေတာ့သည္။
ထိုျမင္ကြင္းကား ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ ကန္ေတာ္ႀကီးပတ္လမ္းရွိ လူကုံထံမ်ားသာ လာေရာက္ႏိုင္ေသာ နာမည္ေက်ာ္ စင္တင္ေတးဂီတ စားေသာက္ဆိုင္ႀကီး၏ ညစဥ္ မ႐ိုးႏိုင္ေသာ ျမင္ကြင္း။
အဆိုပါဆိုင္ကား စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးတို႔၏ ဥပေဒေဘာင္အတြင္း၊ ဥပေဒျပင္ပ လုပ္ငန္းအျဖာျဖာတို႔ကို ေတြ႔ဆုံညႇိႏိႈင္း ေရာင္းဝယ္ရာ ေနရာျဖစ္သကဲ့သို႔ စပြန္ဆာ ရွာလိုသူ အမ်ဳိးသမီးငယ္တို႔ႏွင့္ စပြန္ဆာေပးလိုသူ လူခ်မ္းသာႀကီးမ်ား၏ အိပ္မက္ဆုံရာလည္း ျဖစ္သည္။
စပြန္ဆာဟူေသာ ေဝါဟာရကား ေခတ္ကာလ လူငယ္လူလတ္ပိုင္းတို႔၏ ပါးစပ္ဖ်ားတြင္ ေရပန္းစားေနေသာ ေဝါဟာရတစ္ခု။
စပြန္ဆာဟု ဆိုသည္ႏွင့္ ေငြရွင္ေၾကးရွင္တို႔၏ အေထာက္အပံ့ျဖင့္ ရပ္တည္ေနေသာ တိတ္တိတ္ပုန္း အငယ္အေႏွာင္း အမ်ဳိးသမီးငယ္ေလးမ်ားဟု အဓိပၸာယ္ ေဖာ္တတ္စၿမဲ။
“ဆိုင္မွာ သီခ်င္းလာဆိုတဲ့ မိန္းကေလး အားလုံးက ခပ္နိမ့္နိမ့္ အတန္းအစားထဲက သိပ္မပါဘူး။ အၿငိမ္းစားအရာရွိႀကီးေတြရဲ႕ သားသမီးေတြ၊ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ အၿငိမ္းစားေတြရဲ႕ သားသမီးေတြေတာင္ပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အထည္ႀကီးပ်က္ေတြေပါ႔” ဟု အဆိုပါ စင္တင္စားေသာက္ဆိုင္တြင္ ၂ ႏွစ္ၾကာ သီခ်င္းဆိုသည့္ အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ဖူးသည့္ မရတီေရႊ (အမည္လႊဲ) က ဆိုသည္။
မရတီေရႊ၏ အဆိုအရ အဆိုပါဆိုင္တြင္ လာေရာက္သီခ်င္းဆိုသည့္ အမ်ဳိးသမီးငယ္ေလးမ်ားသည္ သာမန္ေငြေရးေၾကးေရး အခက္အခဲေၾကာင့္ လာေရာက္သီခ်င္းဆိုေနရသည္မ်ား မဟုတ္ဘဲ ႐ုပ္ရွင္ဂီတဘက္တြင္ နာမည္ေက်ာ္ၾကားေစရန္၊ ေငြေၾကးအရင္းအႏွီးႀကီးႀကီး ရေစရန္ စသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ား၏ စပြန္ဆာအျဖစ္ ေမွ်ာ္လင့္ကာ လုပ္ကိုင္ၾကသူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းဆိုင္တြင္ လာေရာက္စားေသာက္သည့္ ဝိုင္းတစ္ဝိုင္း၏ က်သင့္ႏႈန္းမွာ အနည္းဆုံး က်ပ္ငါးေသာင္းေက်ာ္မွ အမ်ားဆုံး သိန္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အထိ က်သင့္ေလ့ ရွိေၾကာင္းလည္း အဆိုပါဆိုင္ရွိ ဝန္ထမ္းေဟာင္းမ်ားထံမွ သိရသည္။
အဆိုေတာ္ မိန္းမငယ္ေလးမ်ားအတြက္ ဆုခ်သည့္ ပန္းကုံးတစ္ကုံးလွ်င္ က်ပ္ႏွစ္ေသာင္းခြဲမွ ဆယ္သိန္းအထိ ေပါက္ေစ်းရွိၿပီး မိန္းကေလးတစ္ဦးတည္းကို ပန္းကုံးစင္လုံးျပတ္ ဆုခ်သည့္ သူေဌးႀကီးမ်ားပင္ ရွိသည္။ ထိုဆိုင္တြင္ စားပြဲထိုးသည့္ စားပြဲထိုးမ်ား၏ တစ္ညတာ ေဘာက္ဆူးေငြကလည္း ေသာင္းဂဏန္းအထက္ ရွိသည္။
“ဆိုင္ကေန ေပါက္သြားၿပီး အဆိုေတာ္ေတြ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ ျဖစ္သြားၾကတဲ့ မိန္းကေလးေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ တခ်ဳိ႕လည္း မင္းသမီးျဖစ္ အဆိုေတာ္ျဖစ္ေတာ့ ဒီထက္ျမင့္တဲ့ စပြန္ဆာေတြ ရသြားၾကတာလည္း ရွိတယ္” ဟု မရတီေရႊက ဆိုသည္။
စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ားအၾကား စပြန္ဆာ အငယ္အေႏွာင္းထားျခင္းသည္ ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပဳိင္ တစ္ခုကဲ့သို႔ ျဖစ္လာၿပီး စင္တင္မွ အမ်ဳိးသမီးငယ္ေလးမ်ားသာမက အခ်ဳိ႕သ႐ုပ္ေဆာင္၊ အဆိုေတာ္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကိုပါ အၿပဳိင္အဆိုင္ စပြန္ဆာထားလာၾကသည္။
စပြန္ဆာတို႔အတြက္ တိုက္ခန္းမ်ား၊ ကားမ်ားႏွင့္ လိုအပ္ခ်က္ မရွိေအာင္ စီမံေပးထားတတ္ၾကၿပီး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ား၏ ေငြေၾကးၾသဇာ၊ အဆက္အသြယ္ျဖင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ အဆိုေတာ္ေလာကသို႔ အေျခခ်ႏိုင္ရန္ ကူညီေပးေလ့ ရွိၾကသည္။
“ခုလက္ရွိ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ အဆိုေတာ္ေတြ ၾကားမွာေတာင္ စပြန္ဆာ ေပးခံထားရသူေတြ အမ်ားႀကီးရွိတာ။ စင္တင္ေလာကမွာ ဆိုရင္ေတာ့ ေျပာမေနနဲ႔။ ကားနဲ႔လာၿပီး သီခ်င္းဆိုတဲ့ ေကာင္မေလးေတြေတာင္ ရွိတယ္။ စပြန္ဆာ လက္ရွိေတြေလ” ဟု မရတီေရႊက ေျပာျပသည္။
အမ်ဳိးသမီးသ႐ုပ္ေဆာင္ အဆိုေတာ္ အခ်ဳိ႕သာမက တက္သစ္စ အမ်ဳိးသား သ႐ုပ္ေဆာင္ အဆိုေတာ္အခ်ဳိ႕ကိုလည္း စပြန္ဆာေပးသည့္ အမ်ဳိးသမီးႀကီးမ်ား၊ မိတ္ကပ္အလွ ဖန္တီးရွင္ လိင္တူခ်စ္သူမ်ားလည္း အမ်ားအျပားပင္ ရွိေနသည္။
လူငယ္တို႔၏ အိပ္မက္ျဖစ္ေသာ ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတနယ္ပယ္မ်ား၌ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသူ တစ္ေယာက္အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိရန္မွာ ေငြေၾကးႏွင့္ လူခံအင္အား လိုအပ္ေသာေၾကာင့္ ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတရပ္ဝန္းမွ နာမည္ေက်ာ္ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ဒါ႐ိုက္တာ၊ ထုတ္လုပ္သူ၊ မိတ္ကပ္ပညာရွင္မ်ားကို စပြန္ဆာအျဖစ္ ခ်ဥ္းကပ္ၾကေသာ အမ်ဳိးသားငယ္၊ အမ်ဳိးသမီးငယ္တို႔ အမ်ားအျပားပင္ ရွိေၾကာင္း အဆိုပါေလာကမွ အမည္မေဖာ္လိုသူ ဝါရင့္ဒါ႐ိုက္တာတစ္ဦးက ေျပာဆိုသည္။
“႐ုပ္ရွင္ေလာက၊ ေမာ္ဒယ္လ္ေလာကမွာေတာ့ စပြန္ဆာမရွိဘဲ ေအာင္ျမင္လာသူေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ဝင္လာတုန္းက စပြန္ဆာကို မွီၿပီးဝင္လာသလို ေအာင္ျမင္သြားေတာ့လည္း ဒီထက္ႀကီးတဲ့ စပြန္ဆာကို ထပ္ရွာၾကတယ္။ ဒီကိစၥေတြက ဟိုးတုန္းကတည္းက ရွိခဲ့တယ္။ အခုလည္း ရွိေနတာပဲ” ဟု ယင္းဒါ႐ိုက္တာက ဆိုသည္။
သ႐ုပ္ေဆာင္ ေမာ္ဒယ္လ္ေလာက၊ စင္တင္ေတးဂီတေလာက၊ KTV၊ အႏွိပ္ခန္း ေလာကတို႔တြင္သာမကဘဲ စပြန္ဆာေပးျခင္း၊ စပြန္ဆာရွာျခင္း အစဥ္အလာ ႀကီးထြားလာေနေသာ တစ္ေနရာ ရွိေသးသည္။ ထိုေနရာမွ မိန္းမပ်ဳိေလးမ်ားကား သ႐ုပ္ေဆာင္ေမာ္ဒယ္လ္ ေလာက၊ စင္တင္ေတးဂီတႏွင့္ အျခားေလာကမွ မိန္းမပ်ဳိေလးမ်ားကဲ့သို႔ နာမည္ေက်ာ္ၾကားလိုစိတ္၊ ေငြေၾကးမက္ေမာစိတ္တို႔ေၾကာင့္ စပြန္ဆာျဖစ္ရရွာသူမ်ား မဟုတ္။ ၿမဳိ႕ျပ၏ ဝဲဂယက္ထဲ သမၼာအာဇီဝျဖင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းရင္းကပင္ လႈပ္ေလျမဳပ္ေလ ျဖစ္ကာ လူ႔မလိုင္တို႔၏ အသုံးေတာ္ခံျဖစ္ရသည့္ ဘဝမ်ား။
သူတို႔က လိႈင္သာယာ၊ ေရႊျပည္သာ အစရွိေသာ စက္မႈဇုန္မ်ားမွ စက္႐ုံအလုပ္သမငယ္ေလးမ်ားပင္။
ေက်းလက္ေတာရြာမ်ားႏွင့္ နယ္ၿမဳိ႕မ်ားတြင္ အလုပ္အကိုင္ရွားပါးမႈေၾကာင့္ စက္မႈဇုန္မ်ားတြင္ အေဆာင္ေနၿပီး အလုပ္လုပ္ရန္ ေရာက္ရွိလာၾကေသာ အမ်ဳိးသမီးငယ္ေလးမ်ားသည္ စက္႐ုံမွ လစာမရခင္ ပထမဆုံးလတြင္ အခက္အခဲျဖစ္ေလ့ ရွိၾကသည္။ ထိုအခါ အေဆာင္ပိုင္ရွင္မ်ားက ဆယ့္ငါးက်ပ္တိုးျဖင့္ ေငြႀကဳိထုတ္ေပးသည့္ စနစ္ကိုျပဳလုပ္ၿပီး လစာရမွ ဖဲ့ဆပ္ရန္ ေခ်းေလ့ရွိသည္။
လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ေသာ အခါတြင္လည္း တစ္လလွ်င္ ေလးေသာင္းခြဲက်ပ္မွ စတင္သည့္ လစာႏႈန္းျဖင့္ အလုပ္သမတို႔လုံးလည္ လိုက္ကာ အေႂကြးဆပ္ရင္း၊ အေဆာင္လခ ေပးရင္းႏွင့္ပင္ လုံးလည္လိုက္သြားၾကျပန္သည္။
“လစာကနည္းေတာ့ အိုတီမ်ားမ်ားရေအာင္ ဆင္းရတယ္။ လစာအိုတီေၾကး ေပါင္းလို႔ တစ္သိန္းေလာက္ရရင္ေတာ့ အိမ္ပို႔ႏိုင္တာေပါ့။ တစ္လ တစ္သိန္းေလာက္ရဖို႔ ဆိုတာ လုပ္သက္ႏုေသးတဲ့လူေတြ အတြက္ေတာ့ တစ္ေန႔ ၁၂ နာရီေလာက္ ကုန္း႐ုန္းလုပ္ရတာ” ဟု လိႈင္သာယာစက္မႈဇုန္၊ က်န္စစ္သားအိမ္ရာရွိ အေဆာင္တစ္ခုတြင္ ေနထိုင္ေသာ စက္႐ုံအလုပ္သမတစ္ဦး ျဖစ္သူ မမြန္မြန္ခိုင္က ဆိုသည္။
လစာမေလာက္သျဖင့္ အေဆာင္ပိုင္ရွင္ထံမွ ထပ္မံေငြေခ်းယူကာ လုံးလည္ခ်ာလည္ လိုက္ေနေသာ အလုပ္သမမ်ားကို အေဆာင္ပိုင္ရွင္အခ်ဳိ႕က စပြန္ဆာထားလိုေသာ အေသးစားလုပ္ငန္းရွင္ အခ်ဳိ႕ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ေပးေလ့ ရွိေၾကာင္းလည္း ၎ထံမွ သိရသည္။
“အေႂကြးမဆပ္ႏိုင္ဘူးလား အဆင္ေျပေအာင္ လုပ္ေပးမယ္၊ အိုတီလစာထက္ မ်ားတယ္ဆိုၿပီး စည္း႐ုံးၾကတာပဲ။ အခ်ဳိ႕လည္း ၿမဳိ႕သာတက္လာလိုက္တယ္ အိမ္ကိုလည္း ေငြျပန္မပို႔ႏိုင္တာၾကာၿပီ ဆိုေတာ့ ေခါင္းညိတ္လိုက္ၾကတာပါပဲ” ဟု စက္႐ုံအလုပ္သမငယ္ေလးမ်ား စပြန္ဆာ ျဖစ္သြားရပုံကို မမြန္မြန္ခိုင္က ရွင္းျပသည္။
“အားလုံးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတာ့ ဒီလမ္းေၾကာင္းက စတာ။ ေနာက္ေတာ့ စပြန္ဆာ လက္လႊဲလက္ေျပာင္းကေန လမ္းေပၚေရာက္သြားတာ၊ မာဆတ္ ေရာက္သြားတာေတြ ေတြ႔ဖူးတယ္” ဟု ၎က ျဖည့္စြက္သည္။
မမြန္မြန္ခိုင္ေျပာသည့္ စပြန္ဆာ လက္လႊဲလက္ေျပာင္း ကိစၥကလည္း စိတ္ဝင္စားစရာပင္။
စပြန္ဆာ လက္လႊဲလက္ေျပာင္း ဆိုသည္မွာ စပြန္ဆာေပးသူႀကီးမ်ား အခ်င္းခ်င္း စပြန္ဆာ အမ်ဳိးသမီးငယ္ေလးမ်ားအား လက္ဆင့္ကမ္း အေျပာင္းအလဲ လုပ္ၾကျခင္းပင္။ သက္ရွိလူသားတို႔ကား ေငြေၾကး၏ တန္ခိုးျဖင့္ ႐ုပ္ဝတၳဳျဖစ္ခဲ့ရသည့္ ေခတ္ကာလ၏ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးမ်ားကား ရင္ေမာဖြယ္ရာ ျဖစ္လာသည္။
စင္တင္ေတးဂီတ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ေမာ္ဒယ္လ္၊ ဂီတရပ္ဝန္းမွ အမ်ဳိးသမီးငယ္ေလးမ်ားက ေအာင္ျမင္မႈကို မက္သျဖင့္ စပြန္ဆာဘဝကို ေရာက္ၾကရသကဲ့သို႔ စက္႐ုံအလုပ္သမေလး အခ်ဳိ႕မွာလည္း စားဝတ္ေနေရးပင္ ခက္သျဖင့္ စပြန္ဆာဘဝ ေရာက္ၾကရရွာသည္။
ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းထဲက စပြန္ဆာ အမ်ဳိးသမီးငယ္ေလးမ်ား၏ အငယ္အေႏွာင္းဘဝက ရင္ေမာဖြယ္ျဖစ္သလို အိမ္ဦးနတ္တို႔ကို စပြန္ဆာလက္ မပါသြားေရးအတြက္ အစြမ္းကုန္ ႀကဳိးစားၾကရွာေသာ မူလလက္ေဟာင္း ဇနီးေဟာင္း အန္တီႀကီးအခ်ဳိ႕၏ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ကိစၥရပ္မ်ားကလည္း ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ျပရပ္ဝန္းတြင္ ရွိေနေသးသည္။
ပန္းဆိုးတန္းလမ္းမေပၚရွိ တစ္ခုေသာ အမ်ဳိးသမီး ခႏၶာကိုယ္ အလွေလ့က်င့္ေရး စင္တာတစ္ခုသည္ကား ခင္ပြန္းသည္ႀကီးတို႔ စပြန္ဆာေလးတို႔လက္ ပါမသြားေရးအတြက္ ဝွက္ဖဲတစ္ခ်ပ္ပင္။
အဆိုပါ သင္တန္းကား အမ်ဳိးသမီး ခႏၶာကိုယ္ အလွေလ့က်င့္ေရးဟု ဆိုေသာ္လည္း အိမ္ေထာင္ရွင္ အမ်ဳိးသမီးႀကီးမ်ားကို မိမိတို႔ ခင္ပြန္းမ်ား အငယ္အေႏွာင္းလက္ မေရာက္ေရး ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ရန္ ခ်စ္မႈေရးရာ အျဖာျဖာကို သင္တန္းပို႔ခ်ေပးေနျခင္း ျဖစ္သည္။
လိုအပ္ပါက ဝိတိုရိယေဆး႐ုံ၊ ပန္းလိႈင္ေဆး႐ုံ အစရွိေသာ ေဆး႐ုံႀကီးမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ကာ အိမ္ေထာင္ရွင္ အမ်ဳိးသမီးႀကီးမ်ားကို အပ်ဳိစင္ေလးအလား ႏုပ်ဳိသြားေစမည့္ ဥမၼာဒႏၲီေက့စ္ေခၚ ခြဲစိတ္ျပဳျပင္ျခင္းကိုပါ ခ်ိတ္ဆက္ေပးလ်က္ ရွိသည္။
“အန္တီက အိမ္ေထာင္မရွိဘူး။ ဂ်င္မ္ေဆာ့မယ္ဆိုၿပီး သြားတာ။ ေနာက္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ သူတို႔လာေျပာမွ ဒီသင္တန္းပါလားဆိုတာ သိတာ။ အဲဒါနဲ႔ ေနာက္စင္တာတစ္ခု ေျပာင္းလိုက္ရတယ္” ဟု အဆိုပါသင္တန္းသို႔ သြားေရာက္တက္ခဲ့ဖူးေသာ အသက္ ၄၀ အရြယ္ စတိုးဆိုင္ပိုင္ရွင္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ရယ္ရယ္ေမာေမာ ေျပာျပသည္။
သင္တန္းေၾကးမွာလည္း အျခားစင္တာမ်ားထက္ ပိုမိုျမင့္မားၿပီး အရာရွိအရာခံ ကေတာ္မ်ားသာ ဝင္ထြက္ေလ့ ရွိေၾကာင္းလည္း ၎ထံမွ သိရသည္။
ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟမႈ၊ လူတန္းစားကြာဟမႈတို႔ မ်ားျပားလာၿပီးေနာက္ ေအာင္ျမင္မႈႏွင့္ ေငြေၾကးတို႔ကား အမ်ဳိးသမီးငယ္ေလးမ်ား၏ ဘဝကို စပြန္ဆာအျဖစ္သို႔ လမ္းညႊန္ေနေလေတာ့သည္။
ထိုသို႔ျဖင့္ မီးေရာင္ထိန္ထိန္ စင္တင္စားေသာက္ဆိုင္ႏွင့္ မီးေရာင္မွိန္မွိန္ စက္႐ုံအလုပ္သမတို႔၏ အေဆာင္က်ဥ္းက်ဥ္းေလးမ်ား အၾကားတြင္ စပြန္ဆာယဥ္ေက်းမႈကား တဖ်ပ္ဖ်ပ္ေျပးလႊားလ်က္။
ခက္ေဇာ္
http://www.thevoicemyanmar.com/index.php/article/item/7003-sps
0 comments:
Post a Comment