ေန၀န္းနီ (မႏၱေလး) – ​ေ႐ႊမန္​းသာသနာ

မႏၲ​ေလးႏွင္​့သာသနာ၊ သာသနာႏွင္​့မႏၲ​ေလး ခြဲျခား၍မရႏိုင္​။ အၿမဲပင္​ ဒြန္​တြဲလာခဲ့သည္​။ ထို႔ကဲ့သို႔ သာသနာႏွင္​့ မႏၲ​ေလး အၿမဲဒြန္​တြဲလာႏိုင္​​ေအာင္​လည္​း သာသနာျပဳဘုရင္​ အရွင္​မင္​းတုန္​းမင္​းတရားႀကီးက သာသနာ႔မ်ိဳး​ေစ့​ေကာင္​းမ်ား စိုက္​ပ်ိဳး ခဲ့ျခင္​း​ေၾကာင္​့ျဖစ္​သည္​။ မင္​းတုန္​းမင္​းတရားႀကီးျပဳစုပ်ိဳး​ေထာင္​ခဲ့​ေသာသာသနာသည္​ မႏၲ​ေလးၿမိဳ႕၌ ယ​ေန႔တိုင္ ထြန္​း​ေျပာင္​​ေနခဲ့သည္​။ ဤသို႔ျပဳစုပ်ိဳး​ေထာင္​ခဲ့သည္​့သာသနာျပဳစိတ္​သည္​ ယ​ေန႔တိုင္​ မႏၲ​ေလးသူ မႏၲ​ေလးသားမ်ားစိတ္​၌ အျမစ္​တြယ္​လွ်က္​ရွိ​ေသာ သာသနာျပဳစိတ္​ကို “၁၂၅၇ ခုႏွစ္​“ ကတည္​းက တည္​​ေထာင္​ထားသည္​့ သာသနာ႔မိခင္​ႀကီးျဖစ္​သည္​့ “မလြန္​ဆန္​လွဴအသင္​းႀကီး” က မီး​ေမာင္​းထိုးျပထား​ေပသည္​။

မႏၲ​ ေလးၿမိဳ႕ၿဗိတိသ်ွနယ္​ခ်ဲ႕လက္​​ေအာက္​က်​ေရာက္​သြားၿပီး မႏၲ​ေလးၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သား​ေတြအ​ေနနဲ႔ ရုတ္​တရက္​ ဘာလုပ္​လို႔ ဘာကိုင္​ရမွန္​း မသိ​ေတာ့​ေပ။ သို႔​ေပမယ္​ ​ေလးငါးဆယ္​ႏွစ္​ၾကာတဲ့အခါမွာ​ေတာ့ ဘာသာ၊ သာသနာ႔အ​ေရး​ေတြကို စုရံုးၿပီး စတင္​လႈပ္​ရွားၾကတယ္​။ မႏၲ​ေလးအ​ေရွ႕ျပင္​သား​ေတြကလည္​း အသင္​းအဖြဲ႕တစ္​ခုဖြဲ႕စည္​းၿပီး ​ေလာကမာရဇိန္​ ကုသိုလ္​​ေတာ္​ဘုရားျပန္​လည္​ျပဳျပင္​မြမ္​းမံၾကတယ္​​။

မႏၲ​ေလးအ​ ေနာက္​ျပင္​တြင္​လည္​း ဆရာ​ေတာ္​ဦးဝိစိတၱသာရဘိဝံသက “သာသနာ႔မိခင္​ႀကီးနဲ႔ ဖခင္​အသင္​းႀကီးမ်ား” လို႔​ေခၚတဲ့ မလြန္​ဆန္လွဴအသင္းႀကီးနဲ႔ ပရိယတိၳသာသနာ႔ဟိတ အသင္​ႀကီးႏွစ္​သင္​းကို တည္​​ေထာင္​လိုက္​ၾကတယ္​။​ ေနာက္​ထပ္​ မႏၲ​ေလးၿမိဳ႕ရဲ႕ တက္​ႂကြတိုးတက္​​ေနတဲ့လူငယ္​​ေတြက ခရစ္​ယာန္​သာသနာ႔ျပဳ​ေတြ ပညာ​ေရးနဲ႔ထိုး​ေဖာက္​ဝင္​​ေရာက္​စည္​းရံုးလာတာကိုျပန္​လည္​ တံု႔ျပန္ဖို႔အတြက္​ ဗုဒၶသာသနာ႔ႏုဂၢဟ​ေက်ာင္​း {ဘီတီအင္​} ကို ဖြဲ႕စည္​းတည္​​ေထာင္​ၾကျပန္​တယ္​။

စစ္​ကိုင္​း​ေတာင္​ရိုး၊ မင္​းကြန္​း​ေတာင္​ရိုး၊ ရန္​ကင္​း​ေတာင္​ စသည္​့ သာသနာ႔​ေတြဝန္​းရံထားတဲ့ မႏၲ​ေလးၿမိဳ႕​ေန ရဟန္​းသံဃာ​ေတာ္​မ်ားကို အခ်ိဳ႕​ေက်းလက္​​ေတာၿမိဳ႕​ေလး​ေတြက “မႏၲ​ေလးမွာလည္​း ဒီကိုယ္​​ေတာ္​က ဘုရားႀကီးတိုက္​ ၊ မဟာဝိသုဒါၶရံုတိုက္​ ၊ မစိုးရိမ္​တိုက္​ အဲ့ဒီစာသင္​တိုက္​ႀကီး​ေတြမွာ အႏွံ႔​ေနလာတာ စာမတက္​ဘဲဘယ္​ရွိမလဲ စသည္​ျဖင္​့​ ေျပာၾကားၾက​ေလသည္​။ မႏၱ​ေလး၌​ေနထုိင္​ဖူးသည္​့ ရဟန္​းသံဃာ​ေတာ္​မ်ားသည္​  ဂုဏ္​သတင္​းတင္​့၍ အဆင္​့တန္​းျမင္​့​ေပသည္​။မႏၲ​ေလး၌မ​ေနထိုင္​ဖူးလ်ွင္​ ဂုဏ္​သတင္​း​ေသးသိမ္​၍​ေမွးမိွန္​၏ဟုလည္​းဆိုၾကျပန္​​ေသးသည္​။မႏၲ​ ေလးၿမိဳ႕ကို​ေတာ​ၿမိဳ႕မ်ားက အထင္​ႀကီးမည္​ဆိုလ်ွင္​လည္​းႀကီးမား​ေလာက္​ပါ​ေပသည္​။ယခုအခါသာသနာသည္​ ကမာၻႏွင္​့ရင္​​ေဘာင္​တန္​း​ေနရသည္​ျဖစ္​သျဖင္​့ ကမာၻႏွင္​့ဆက္​ဆံရန္​ ရဟန္​းသံဃာ​ေတာ္​မ်ား အဂၤလိပ္​စာသင္​ၾကားၾကရသည္​။ထို႔​ေၾကာင္​့​ေ႐ႊမန္​းသာသနာ႔၌ အဂၤလိပ္​စာသည္​ အသက္​ဝင္​အ​ေရးပါ​ေန​ေပသည္​။ဒုတိယကမာၻစစ္​ႀကီးမျဖစ္​မွီက အဂၤလိပ္​စာသင္​ၾကားျခင္​းကို ႐ႈတ္​ခ်ခဲ့​ေသာ္​လည္​း သာသနာ႔ ခ်စ္​​ေသာ ​ေ႐ႊမန္​းလူထုက ႏွစ္​သက္​သ​ေဘာၾကလက္​ခံထား​ေပးၾကသည္​။မႏၲ​ေလးၿမိဳ႕၌သီတင္​းသံုး​ေနထိုင္​​ ေတာ္​မူသည္​့ စာသင္​သားတို႔သည္​ ၿမိဳ႕​ေနလူထု ႏွင္​့မမ်ွ​ေအာင္​ျပားလာၾက​ေပသည္​။သို႔​ေပမယ္​့ စာသင္​သားရဟန္​းသာမ​ေဏမ်ားဆြမ္​း​ေရး မခက္​ခဲ​ေစရန္​ အတြက္​ မႏၲ​ေလးၿမိဳ႕ရွိရပ္​ကြပ္​တိုင္​းတြင္​ လူငယ္​​ေလး​ေတြစုၿပီး လူငယ္​ဘံုဆြမ္​း​ေလာင္​းအသင္​းမ်ားကိုတည္​​ေထာင္​ထားၾက​ေပသည္​။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရလ်ွင္မႏၲေလးသူ၊ မႏၲေလးသားသားတို႔၏စိတ္​ဓာတ္​က ခိုင္​မာလွ​ေပသည္​။​ မႏၲ​ေလးသူ၊ မႏၲ​ေလးသားတို႔ သဒါၶတရားကား မည္​သည္​့အရပ္​ မည္​သည္​့ၿမိဳ႕႐ြာႏွင္​့မွ် မႏႈိင္​းယွဥ္​အပ္​ အထြက္​ျမတ္​ဆံုးျဖစ္​​​ေပသည္​ဟု ဆိုရပါမည္​။ မဆုတ္​မနစ္​ဇြဲတို႔ျဖင္​့ ​ေ႐ႊမန္​းသာသနာ ဆတက္​ထမ္​းပိုး တိုးတက္​၍ အဓြန္​႔ရွည္​တည္​တံ့ပါ​ေစလို႔ လႈိက္​လႈိက္​လွဲလွဲ ဆု​ေတာင္​းလိုက္​ရ​ပါတယ္​။


(မုိးမခ) ေမ ၁၀၊ ၂၀၁၅
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment