၂၀၁၂ ခုႏွစ္ မတ္လက မဲဆြယ္ပြဲ တခု (ဓာတ္ပံု – Reuters) |
ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလအတြင္း ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေလာင္းမ်ားက မဲလာေပးမည့္ သူမ်ားအား သြားလာေရး အတြက္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ မရွိေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္က ဆိုသည္။
“ႏုိင္ငံေရးပါတီတခုခုမွ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း တဦးဦးမွေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၄င္း၏ ေရြးေကာက္ပြဲ ကိုယ္စားလွယ္တဦးဦး မွေသာ္လည္းေကာင္း မဲဆႏၵရွင္မ်ား သြားလာေရးအတြက္ ယာဥ္၊ ေထာ္လာဂ်ီ၊ စက္ေလွ စသည့္ တမ်ိဳးမ်ိဳးကို စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းကေတာ့ သက္ဆုိင္ရာေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒပုဒ္မ ၅၈ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္နဲ႔ ၿငိစြန္းႏုိင္ၿပီးေတာ့ မဲဆြယ္ျခင္းသေဘာ သက္ေရာက္ေနပါသျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္မရွိပါ” ဟု ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔၀င္ ဦး၀င္းကိုက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ ေျဖၾကားခဲ့သည္။
မဲဆႏၵရွင္မ်ားအား တရြာမွတရြာသို႔ ဆႏၵမဲေပးရန္ သြားလာေရးအတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္အစီအစဥ္ျဖင့္ ယာဥ္၊ ေထာ္လာဂ်ီမ်ား စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိမရွိႏွင့္ မဲဆႏၵရွင္မ်ားအား စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းသည္ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒအရ ကင္းလြတ္ခြင့္ရွိ၊ မရွိႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းရီက ေမလ ၁၁ ရက္တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ ေမးျမန္းခဲ့ရာ ဦး၀င္းကိုက ယင္းကဲ့သို႔ ေျဖၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
သက္ဆုိင္ရာေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒပုဒ္မ ၅၈ (က) တြင္ ေရြးေကာက္မႈဆုိင္ရာ အခြင့္အေရးကို မတရားသျဖင့္ ရရွိေစရန္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ယင္းအခြင့္အေရးကို ရရွိခဲ့ျခင္းအတြက္ ေက်းဇူးတံု႔ျပန္သည့္ အေနျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ေငြ၊ ပစၥည္း၊ အစားအေသာက္၊ ရာထူး၊ အလုပ္အကုိင္ေနရာ ေျပာင္းေရႊ႕မႈ သို႔မဟုတ္ တျခားအခြင့္အေရးတခုခုကို အသံုးျပဳလ်က္ လာဘ္ေပးျခင္း သို႔မဟုတ္ လာဘ္ယူျခင္းဟု ျပ႒ာန္းပါရွိသည္။
“ဆုိလုိျခင္း အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ဒီလုိ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းက ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏုိင္ငံေရးပါတီ တခုခုက ေသာ္လည္းေကာင္း သူတုိ႔ရဲ႕အစီအမံနဲ႔ ယာဥ္၊ ရထားမ်ားကို စီစဥ္ၿပီးေတာ့ မဲဆႏၵရွင္မ်ားကို ပို႔ေဆာင္ေပးျခင္းဟာ ေရြးေကာက္မႈဆုိင္ရာ အခြင့္အေရးကို တနည္းတဖံု လႊမ္းမုိးသက္ေရာက္တဲ့ အခြင့္အေရးသေဘာျဖစ္လုိ႔ ပုဒ္မ ၅၈ (က) နဲ႔ ၿငိစြန္းႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆိုလုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဦး၀င္းကိုက ေျဖၾကားသည္။
ဆက္လက္၍ ဦး၀င္းကိုက တရြာမွတရြာသို႔ ဆႏၵမဲေပးရန္ သြားလာေရးအတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္အစီအစဥ္ျဖင့္ ယာဥ္၊ ေထာ္လာဂ်ီ၊ စက္ေလွ အစရွိသျဖင့္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ ေလာေလာဆယ္တြင္ အစီအစဥ္မရွိေသးေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ေဆာင္ရြက္ေပးလွ်င္္လည္း ဥပေဒႏွင့္ ညီ မညီကိုမူ ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ရျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း ထပ္ဆင့္ေျဖၾကားခဲ့သည္။
သက္ဆုိင္ရာေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒပုဒ္မ ၅၈ တြင္ ပါ၀င္ေသာအခ်က္မ်ားကို မည္သူမဆုိ က်ဴးလြန္ေၾကာင္း သို႔မဟုတ္ က်ဴးလြန္ရန္ အားေပးကူညီေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရွားစီရင္ျခင္း ခံရလွ်င္ ထုိသူအား တႏွစ္ထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ ျဖစ္ေစ၊ က်ပ္တသိန္းထက္မပိုေသာ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားသည္။
ေရြးေကာက္ပြဲကာလတြင္ မဲဆြယ္စည္း႐ံုးေရးဆုိင္ရာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို နည္းဥပေဒမ်ားအျဖစ္ ျပ႒ာန္းကာ ေရြးေကာက္ခံကိုယ္စားလွယ္မ်ားမွ လုိက္နာရမည္ျဖစ္ၿပီး လုိက္နာျခင္းမရွိလွ်င္ ေတြ႔ရွိသူက နီးစပ္ရာရဲစခန္းသို႔ တုိင္ၾကားႏုိင္ၿပီး တရားစြဲဆုိမႈမ်ား ျပဳႏုိင္သည္ဟုလည္း ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာထားသည္။
ယင္းထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပါရွိသည့္အခ်က္မ်ားမွာ စစ္အစုိးရစနစ္ေအာက္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္၊ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ခ်မွတ္ခဲ့သည့္ အခ်က္မ်ားႏွင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးအသိုင္းအ၀ုိင္း အၾကား ေ၀ဖန္မႈမ်ားလည္း ရွိသည္။
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ကန္႔ကြက္လႊာအမႈေပါင္း ၂၈ မႈ ရွိခဲ့ၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ကန္႔ကြက္လႊာအမႈေပါင္း ၄ မႈရွိခဲ့ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္၏ စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။
http://burma.irrawaddy.org/news/2015/05/12/74884.html
0 comments:
Post a Comment